.............................................................................

...cel mai bun ajutor pentru valoarea acestor informații primite este share pe facebook... și oriunde altundeva !

............................................................................

valeriu avram 1-1S-a întors acasă cu ocazia Zilelor Buzăului, eveniment în cadrul căruia a lansat, alături de fostul său coleg Valeriu Ni­colescu, un nou volum dedicat Aviației. Prof.univ.dr. Valeriu Avram este un remarcabil  istoric de aviație, în vârstă de 74 de ani, care și-a pus sem­nă­tura pe peste 35 de vo­lu­me și peste 400 de studii și articole.

   Omul care și-a petrecut 40 de ani în arhive, având acces inclusiv la documente care astăzi sunt clasificate, a vorbit despre decăderea Aviației române, decădere sinonimă cu marele furt.

   Valeriu Avram este primul profesor universitar din Ro­mânia de Istoria Aviației, absolvent al Colegiului Hasdeu și fost profesor la Facultatea de Inginerie Aerospațială.

 

Reporter: Ca specialist în Istoria Aviației din România cum vi se pare stadiul actual al Aviației?

Valeriu Avram: Sunt uimit să văd câți generali avem acum în Aviație. În primul Război Mondiali noi nu am avut gene­rali de Aviație. Cel mai mare grad era cel de maior. Acum sunt cu zecile, dar nu mai sunt avioane. Cine este de vină? Cu siguranță, factorul politic. Politicienii după anul 1990 au neglijat complet Armata Română și dotarea ei cu tehnică modernă, mai ales cu avioane. Am avut șansa să studiez documente de arhivă care astăzi au fost băgate la informații clasificate. În anul de grație 1986, România avea 900 de avioane reactive, de la MIG-15, până la MIG-21. Câte avem acum, nu știu.

Rep.: Cum vă explicați starea deplorabilă a avioanelor Armatei Române?

V. A.: Personal am văzut 75 de avioane IAR-93 cum au fost tăiate. S-au suit cu tancurile pe ele. Nimeni nu plătește pentru crima asta? Am fost acolo cu inginerul-șef al Aviației Mili­tare și am plâns amândoi ca doi copii. Să vezi avioane nou-nouțe, cu doar zece ore de zbor, cum sunt tăiate! Avioanele alea aveau garanție încă 30 de ani, se puteau moderniza la Bacău, unde avem un inginer extraordinar și tot acolo este firma israeliană Elbit, una dintre cele mai mari firme ale lumii în construcțiile aeronautice. Dacă le puneau cabină de F-16, avioanele alea pe care le-au tăiat mai rezistau încă 30 de ani. Erau foarte bune pentru atacul la sol, cu putere de foc extraordinar de mare. Nu s-a vrut! Asta pentru că s-au vrut avioane second hand, că așa erau interesele politice.

 

Fabrica de la Craiova, distrusă ca să luăm F-16 second-hand

 

Rep.: Când a avut loc episodul cu avioanele tăiate?

V. A.: Să nu uităm că episodul acesta cu avioanele tăiate se întâmpla înainte puțin de intrarea noastră în NATO (n.r. – 29 martie 2004). Ei așa spuneau, ca să aibă acoperire, că NATO nu ne-a dat voie cu astfel de avioane. Nu este adevărat! Vă dau un exemplu. Cehii scot L-59, un avion ase­mănător cu IAR-93, cu caracteristici chiar mai modeste. Cehii l-au modernizat și l-au făcut un avion cu tehnologie occidentală și îl exportă bine mersi. E drept că îl vinde mai ales în țările din Africa, dar contează că industria lor merge. La noi a fost însă distrusă complet. La Craiova nu se mai face nimic.

Rep.: Cum vi se pare alegerea avioanelor F-16?

V.A.: F-16 este, fără îndoială, un avion bun. A fost verificat peste tot în teatrele de operații. Dar depinde ce an de fabricație are. Dacă sunt generații construite după anii 80, sigur că e bun, dar noi le luăm la second-hand.

 

Generalul care a cumpărat avioane fără motor

 

Rep.: Ați scris despre toate aceste nereguli?

V.A.: Ca și istoric al Aviației, am scris o carte care a dispărut de pe piață. Se nu­mește „S-a furat Aviația”. Am scos-o pe banii mei, pentru că nicio editură nu a vrut. Le-a fost frică rău. M-am dus la Curtea Veche și le-a fost frică. M-am dus la Brașov, la o editură patronată de un neamț, care mi-a publicat-o în condiții de lux. I-am cerut drepturi de autor doar să îmi dea și mie niște cărți să le dau la prieteni. În cartea asta arăt toate mârșăviile care s-au petrecut în Aviația română, începând din anul 1910. Poate nu vă vine să credeți, dar de atunci au început hoții să se îmbogățească. Primul bandit a fost prințul George-Valentin Bibescu care a adus în România trei avioane Bleriot, la second-hand.

Rep.: Ce alt caz de furt ați mai prezentat?

V.A.: În anul 1925, Regatul României face o comandă în Olanda, unde se găsea o companie anglo-olandeză care adunase avioanele din Răz­boiul Mondial, le dăduse o vopsea și le vindea pe la unii și pe la alții. Adică prin Bolivia, Uruguay, România. S-au tri­mis specialiști români, își primesc comisioane grase și vin fericiți în țară și îi dau raportul gene­ralului Hențescu, comandantul Aviației Militare. El nu era aviator, era artilerist, dar a intrat în istorie pentru prostia lui extraordinară. S-a încheiat contractul, au venit cele 100 de avioane, dar nu zbura niciunul. S-a făcut anchetă și generalul Hențescu a fost tras la răspundere pentru cheltuirea a 110 milioane de lei, care în acea perioadă era monedă converti­bilă, puteai cumpăra în lei direct de la Paris, fără schimbi în franci. A început proces în Tribunalul Militar, unde președ­in­tele completului, generalul Oreste Davidoglu, l-a întrebat pe Hențescu de ce nu s-a uitat la avioane când au fost aduse cu vapoarele. Hențescu a răspuns: „Domnule președinte sunt nevinovat! Eu nu trebuie să știu că aeroplanul are și motor!”. În perioada interbelică a fost o adevărată pleiadă de escroci. În această carte eu le-am arătat adevărata față, de cotarle, celor care au făcut parte din camarila celui mai mare hoț pe care l-a avut Regatul României, Carol II.

 

„Avem de trei ori mai puține avioane ca în primul Război Mondial”

 

Rep.: Ar putea face astăzi Aviația Română unui război?

A.V.: În momentul de astăzi supremația aviatică asupra României a fost pierdută complet și dacă nu ar fi NATO am fi vai de noi. Nu cunosc numărul de avioane care astăzi s-ar putea ridica de la sol. Dar oricum, în primul Război Mondial aveam cam de trei ori mai multe. La Mărășești am avut 100-110 avioane, conform documentelor militare. Veți putea citi în cartea mea ce au pățit germanii din partea Aviației române. Nu putea nici să mănânce, pentru că erau vânați de români zi și noapte. Este un lucru extraordinar ca în 1917 să zbori noaptea. Am avut o școală de aviație nemaipomenită…

sursa si foto:  http://opiniabuzau.ro

............................................................................

Suntem un grup de entuziasti, majoritatea voluntari, care consideră că

presa nu este doar o ”gura de iad”

iar libertatea de exprimare NU este libertatea de a minți ci

LIBERTATEA DE A AFLA SI A SPUNE CAT MAI MULT ȘI MAI DES ADEVARUL.

Cei care controleaza presa

(intrega presa se afla in mana unor particulari cu conexiuni aproape clare)

urmaresc sa genereze agitatie, violenta, sa faca publicitate sexualitatii desantate si practicilor sexuale deviante, sa glorifice lipsa de educatie,

sa afecteze pacea fireasca intre cetatenii romani de etnie romana si cei de etnie maghiara,

sa foloseasca minoritatile etnice si sexuale pentru a discrimina majoritatea si a o controla.

Toate acestea se desfasoara conform unui plan intocmit cu precizie si pe care chiar și unii masoni, scarbiti de mizeria care erau pusi sa o faca de catre superiorii masoni, l-au deconspirat.

Ce putem face? Sa ne informam corect, sa fim prietenii si binevoitori unii cu altii, sa ne educam si sa ne unim pentru a face binele.

Cel mai bun ajutor pe care il puteti oferi este

share pe facebook,

înscriere în lista de prieteni,

like pe pagina noastră rostirea și

răspândirea orice prin mijloace proprii a acestor informații !

............................................................................ .