.............................................................................

...cel mai bun ajutor pentru valoarea acestor informații primite este share pe facebook... și oriunde altundeva !

............................................................................

Afacerea „Bechtel”: poduri neterminate, asfalt turnat degeaba şi miliarde de euro plătite până în prezent. Inspectorii Curţii de Conturi au catalogat contractul încheiat cu americanii ca fiind în defavoarea statului

Considerat cel mai păgubos contract încheiat vreodată de statul român, construirea autostrăzii Braşov- Borş a costat până acum nu mai puţin de 1,4 miliarde de euro. Asta, deşi au fost finalizaţi abia 52 de kilometri din cei 415, cât trebuia să aibă tot drumul. Un simplu calcul arată că s-au achitat 26,9 milioane de euro pentru un kilometru realizat. S-au mai lucrat pe încă 25,2 kilometri, tronson care în prezent este degradat aproape în întregime.

Negocieri dure

Acum, statul analizează cum poate să termine „epopeea autostrăzii Bechtel” care durează de nouă ani. Cert este că ministrul delegat al Marilor Proiecte, Dan Şova, a declarat că va rezilia contractul încheiat cu americanii de la Bechtel Internaţional Inc. şi că, în prezent, se analizează condiţiile. „Intenţia mea fermă este de a propune companiei Bechtel încetarea completă a relaţiilor contractuale cu plata datoriilor acumulate la zi, care se ridică undeva la 50 de milioane de euro.

S-ar ajunge la nişte sume astronomice dacă s-ar termina tronsonul Suplacu de Barcău – Borş”, a declarat Şova. Primul pas pentru reziliere a fost făcut. În vara lui 2011, fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, a renegociat contractul. Costurile pentru întreaga autostradă au fost reduse la 3,8 miliarde de euro, de la 9,9 miliarde de euro. Din noul preţ stabilit s-a plătit 1,4 miliarde de euro. Americanii au renunţat amiabil la şase tronsoane şi s-a păstrat doar finalizarea tronsoanelor Gilău-Turda şi Suplacu de Barcău-Borş.

52 de kilometri au fost finalizaţi în nouă ani, în condiţiile în care contractul prevedea ca Autostrada Transilvania să fie gata în 2012

Compania Bechtel este dispusă să plece, dar nu cu mâna goală, potrivit unor surse guvernamentale. România este însă decisă să joace dur. Ministrul delegat al Marilor Proiecte, Dan Şova, a anunţat că va angaja o „mare casă de avocatură”, pentru ca rezilierea contractului să nu lase o gaură prea mare în vistieria statului român

„Bechtel poate cere daune de aproximativ 500 de milioane de euro, potrivit contractului actual”, susţine fostul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, care îi recomandă lui Şova să citească contractul înainte de a face declaraţii. Totuşi, surse guvernamentale afirmă că se poartă negocieri şi că americanii sunt dispuşi să îşi ia utilajele şi muncitorii dacă primesc 200 de milioane de euro. Cert este că rezilierea contractului se va face după ce o comisie va verifica, în teren, unde şi ce s-a muncit, promite Şova.

Sursa si foto: EVZ

............................................................................

Suntem un grup de entuziasti, majoritatea voluntari, care consideră că

presa nu este doar o ”gura de iad”

iar libertatea de exprimare NU este libertatea de a minți ci

LIBERTATEA DE A AFLA SI A SPUNE CAT MAI MULT ȘI MAI DES ADEVARUL.

Cei care controleaza presa

(intrega presa se afla in mana unor particulari cu conexiuni aproape clare)

urmaresc sa genereze agitatie, violenta, sa faca publicitate sexualitatii desantate si practicilor sexuale deviante, sa glorifice lipsa de educatie,

sa afecteze pacea fireasca intre cetatenii romani de etnie romana si cei de etnie maghiara,

sa foloseasca minoritatile etnice si sexuale pentru a discrimina majoritatea si a o controla.

Toate acestea se desfasoara conform unui plan intocmit cu precizie si pe care chiar și unii masoni, scarbiti de mizeria care erau pusi sa o faca de catre superiorii masoni, l-au deconspirat.

Ce putem face? Sa ne informam corect, sa fim prietenii si binevoitori unii cu altii, sa ne educam si sa ne unim pentru a face binele.

Cel mai bun ajutor pe care il puteti oferi este

share pe facebook,

înscriere în lista de prieteni,

like pe pagina noastră rostirea și

răspândirea orice prin mijloace proprii a acestor informații !

............................................................................ .