.............................................................................

...cel mai bun ajutor pentru valoarea acestor informații primite este share pe facebook... și oriunde altundeva !

............................................................................

patrimoniu-in-pericolAnul trecut, Festivalul Temps D Images a adus protestul pe scenă. La Alexis. O tragedie greacă, spectatorii au coborât din tribune şi au pus mâna pe bolovani, dar nu au trecut linia roşie (ieşirea din sala de spectacol în stradă). În acest an Temps D Images se întoarce la Cluj după mai bine de două luni de proteste pentru Roşia Montană. Iar ediţia a VI-a a festivalului (care începe astăzi cu spectacolul Notebook, de la ora 20, la Casa Radio – detalii aici) împrumută şi continuă o scandare a străzii – SOLIDARITATE. Pentru început, intenţia organizatorilor:

„Tema de anul acesta, “Solidaritate”, a venit în mod natural după ce anul trecut am ales să vorbim despre viitor. Împreună am văzut că viitorul are un autor colectiv, că ţine foarte mult de implicarea fiecăruia dintre noi în societate.

Lansăm în cadrul celei de-a 6-a ediții TEMPS D’IMAGES o serie de întrebări despre ceea ce ne face să fim împreună, să empatizăm, să fim deschişi faţă de cei diferiţi, despre mecanismele interioare care declanşează sentimentul solidarităţii. Spectacolele, dezbaterile şi celelalte evenimente invitate în programul festivalului ne vor prezenta perspective artistice asupra unor evenimente marcate de solidaritate sau de lipsa acesteia. Organizatorii festivalului propun artiştilor şi publicului momente de întâlnire şi dialog, de învăţare împreună. Invităm publicul să cunoască artişti care deschid noi orizonturi acolo unde economia, politica şi mass media prezintă perspective singulare.”

Programul complet al festivalului în puteţi consulta aici. Personal aş fi vrut să ajung la Reclamă pentru Turul Corupţiei (duminică, de la ora 18.00, la Fabrica de Pensule), dar se suprapune cu protestul pentru Roşia Montană. Nu-i bai, însă, înţeleg că o diplomă de MCA (Master în Coruperea Administraţiei) se poate achiziţiona cu doar 9,9 euro. Luni, de la ora 19.00, e musai însă să fiu la Casa Tranzit la proiecţiile de film Trecut şi viitor. A se manevra cu grijă. Nu de alta, dar voi fi moderator al dezbaterilor care vor urma proiecţiilor. Din prezentarea oficială:

“Propunem publicului o întâlnire cu trecutul din perspectiva a ce se întâmplă azi. Ne interesează și vrem să aflăm mai multe despre 3 evenimente care au marcat România : Revoluția din `89, grevele studenților din 95 și mișcarea Roșia Montană de acum. Prima dată vom prezenta documentarul Everyman : State of Fear (1989), apoi filmările făcute de Csilla Könczei în data de 22 decembrie `89, după care Vlad Petri ne va arăta imagini cu ceea ce se întâmplă acum, în 2013. Toate acestea vor fi urmate de dezbateri.”

Alte recomandări (după o lectură în viteză a programului) : Rolul artistului în societate (invitat Dan Perjovschi, joi, 15 noiembrie, de la ora 16.00, la Fabrica de Pensule); Nu ne-am născut în locul potrivit (spectacol de David Schwartz şi Alice Monica Marinescu, 16 noiembrie, de la ora 21.00, Fabrica de Pensule); Tipografic Majuscul (de Gianina Cărbunariu, 13 noiembrie, de la ora 20.00, la Casa Radio).

Prezentări din caietul program:

Nu ne-am născut la locul potrivit:

Spectacolul își propune să problematizeze și să discute în sfera publică aspecte de importanță fundamentală în contextul global contemporan, precum lupta împotriva migraţiei în paralel cu nevoia de migranţi pentru dezvoltarea economiei capitaliste, nevoia de refugiu, dreptul de a călători ca drept fundamental al tuturor, instrumentalizarea „străinului” ca țap ispășitor pentru problemele sociale și economice.

Tipografic Majuscul:

Mugur Călinescu ( 28 mai 1965 – 13 februarie 1985) avea doar 17 ani și era elev la Liceul A.T. Laurian din Botoșani cînd, în septembrie 1981, a hotărît să scrie cu creta pe panourile ce înconjurau șantierul Casei de Cultură a Sindicatelor și pe zidurile unor clădiri din centrul orașului inscripții menite să provoace în oameni o reacție față de încălcarea flagrantă a tuturor drepturilor și libertăților cetățenești, față de situația dezastruoasă a economiei din acea perioadă. Pe lîngă documentele scrise în limbajul de lemn al aparatului opresiv al vremii (planuri de măsuri, note informative, note de analiză etc), în cele 200 de pagini ale dosarului nr. 738 privind „Elevul” sunt păstrate și declarațiile unui tînăr care reușește să rămînă fidel propriilor convingeri în ciuda presiunilor Securității și a lipsei de solidaritate a celor din jurul său. Tipografic Majuscul este un colaj de materiale ready-made (documente și interviuri), însă spectacolul este un exercițiu de imaginație, o ficțiune ce încearcă să chestioneze aceste urme ale unei realități din istoria recentă și felul în care ele ne ajută să înțelegem lumea în care trăim astăzi.

***

Şi pentru că tot se aduce în discuţie rolul artistului în societate… Frunza Roşiei Montana o cunoaşte o ţară întreagă (şi nu doar o ţară). Artiştii care au creat-o în urmă cu mai bine de zece ani recidivează (nu că ar fi fost în vacanţă între timp – iar cine a văzut afişele MindBomb ştie la ce mă refer). De această dată artiştii din cadrul Fundaţiei Extra Art propun opt idei şi identităţi vizuale pentru mişcările sociale din România. Pornind de la refuzul cianurii şi a fracturării hidraulice şi până la salvarea pădurilor, lupta împotriva discriminării ori împotriva acaparării pământurilor (fenomenul de land-grabbing, care se va accentua începând de anul viitor în România). Ce aduce nou acest demers (proiectul e denumit Aprinde Imaginaţia) e faptul că toate aceste identităţi vizuale pot fi folosite liber de către oricine doreşte şi e implicat într-una din campaniile vizate.

“Oferta culturală cu miză socială se va diversifica și spori, va deveni în mod gratuit accesibilă campaniilor sociale și pe termen mediu și lung va consolida relația artist-societate. Mai mult, proiectul diversifică oferta culturală existentă, o îmbogățește și transformă simbolul grafic într-un instrument pertinent de intervenție socială”, anticipează Laszlo Benzce, artist implicat în proiectul Aprinde Imaginația.

De mâine (duminică, vernisajul e la ora 15.00) şi până joi, cele opt identităţi vizuale vor fi expuse la Tranzit.ro (str. Samuel Brassai, nr. 5), din Cluj. De marţi (13 noiembrie) până vineri (16 noiembrie), le puteţi vedea şi la Librăria Cărtureşti-Verona din Bucureşti.

Implicarea artiştilor şi rolul culturii (înţeleasă în sens larg, nu doar la nivelul artei) în lupta pentru salvarea Roşiei Montane este o temă pe care o abordez pe larg şi în cartea Afacerea Roşia Montană, apărută le editura Tact, şi pe care o voi lansa pe 16 noiembrie la Cluj şi pe 22 şi 23 noiembrie la Bucureşti (la Târgul Gaudeamus). De altfel, consider că rezistenţa în cazul Roşia Montană a fost influenţată şi definită într-un mod esenţial de elementul artistic/cultural. Şi mai apreciez că orice discuţie legată de ideea şi conceptul de rezistenţă prin cultură nu poate ignora cazul Roşia Montană. Inclusiv modul în care s-au desfăşurat protestele din această toamnă a fost influenţat direct de Cultura Rezistenţei din cazul Roşia Montană. Despre toate acestea voi mai avea însă ocazia să vorbesc cu ocazia lansărilor cărţii Afacerea Roşia Montană şi a dezbaterilor pe această temă.

sursa si foto: voxpublica

............................................................................

Suntem un grup de entuziasti, majoritatea voluntari, care consideră că

presa nu este doar o ”gura de iad”

iar libertatea de exprimare NU este libertatea de a minți ci

LIBERTATEA DE A AFLA SI A SPUNE CAT MAI MULT ȘI MAI DES ADEVARUL.

Cei care controleaza presa

(intrega presa se afla in mana unor particulari cu conexiuni aproape clare)

urmaresc sa genereze agitatie, violenta, sa faca publicitate sexualitatii desantate si practicilor sexuale deviante, sa glorifice lipsa de educatie,

sa afecteze pacea fireasca intre cetatenii romani de etnie romana si cei de etnie maghiara,

sa foloseasca minoritatile etnice si sexuale pentru a discrimina majoritatea si a o controla.

Toate acestea se desfasoara conform unui plan intocmit cu precizie si pe care chiar și unii masoni, scarbiti de mizeria care erau pusi sa o faca de catre superiorii masoni, l-au deconspirat.

Ce putem face? Sa ne informam corect, sa fim prietenii si binevoitori unii cu altii, sa ne educam si sa ne unim pentru a face binele.

Cel mai bun ajutor pe care il puteti oferi este

share pe facebook,

înscriere în lista de prieteni,

like pe pagina noastră rostirea și

răspândirea orice prin mijloace proprii a acestor informații !

............................................................................ .