.............................................................................

...cel mai bun ajutor pentru valoarea acestor informații primite este share pe facebook... și oriunde altundeva !

............................................................................

Compania de drumuri a avut la dispoziţie în perioada 2007-2012 peste 4,1 miliarde de euro pentru autostrăzi şi alte aproape 3,6 miliarde de euro pentru reabilitarea de drumuri naţionale. În aceeaşi perioadă, reţeaua de şosele a României a crescut cu 267 de kilometri de autostrăzi şi circa 1.500 de kilometri de drumuri naţionale reabilitate şi variante de ocolire.

România a cheltuit 4 miliarde de euro pe autostrăzi, suficienţi pentru 800 km, dar a făcut doar 267 km

Compania de drumuri a avut la dispoziţie în perioada 2007-2012 peste 4,1 miliarde de euro pentru autostrăzi şi alte aproape 3,6 miliarde de euro pentru reabilitarea de drumuri naţionale. În aceeaşi perioadă, reţeaua de şosele a României a crescut cu 267 de kilometri de autostrăzi şi circa 1.500 de kilometri de drumuri naţionale reabilitate şi variante de ocolire.

În prezent România are circa 516 kilometri de autostrăzi (inclusiv variante de ocolire la standard de autostradă), aproape jumătate din aceştia fiind deschişi circulaţiei în ultimii şase ani, după aderarea României la Uniunea Europeană.

În ciuda faptului că România a reuşit în sfârşit să depăşească pragul de 500 de kilometri de autostrăzi, acest indicator ne plasează în continuare la coada clasamentului european, alături de vecinii din sud, bulgarii.

România a alocat un buget total de circa 4,1 mld. euro în perioada 2007-2012 pentru construcţia de autostrăzi şi în acelaşi interval a deschis circulaţiei circa 267 de kilometri de astfel de drumuri, relevă o analiză a ZF pe baza datelor transmise de Compania Naţională de Autostrăzi şi Dru­muri Naţionale din România (CNADNR). Cu alte cuvinte, pentru fiecare 15 mil. euro cheltuite de CNADNR în această perioadă, s-a deschis circulaţiei un nou kilometru de autostradă, potrivit calculelor ZF. Potrivit standardelor de cost ale Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, preţul minimal pentru un kilometru de autostradă variază între 3,9 şi 6,1 mil. euro, în funcţie de relieful pe care ar urma să fie construit (şes, deal, munte). Astfel, la un cost mediu de 5 mil. euro, bugetul CNADNR pentru autostrăzi ar fi fost suficient pentru circa 820 km de autostrăzi, potrivit calculelor ZF.

Similar, pentru fiecare 2,5 mil. euro cheltuite de CNADNR în perioada 2007-2012, s-a reabilitat un kilometru de drum naţional. Standardele de cost indică faptul că reabilitarea unui kilometru de drum naţional ar trebui să coste circa 750.000 de euro, astfel că bugetul alocat de CNADNR pentru reabilitări de drumuri ar fi fost suficient pentru circa 4.800 de kilometri. “Este total nesatisfăcător (ceea ce s-a finalizat în materie de infrastructură rutieră în ultimii 6 ani – n. red.). De altfel, este nesatisfăcător tot ceea ce s-a realizat din ’90 încoace. Indiferent de cine s-a succedat la putere, nu am reuşit să putem ajunge la o cadenţă normală de construcţie. Nu mă aştept să se construiască ca în Germania, dar nici nu se mai poate merge aşa. Niciodată nu s-a tras concluzia că infrastructura este prioritate naţională”, a declarat Răzvan Niculescu-Aron, prim-vicepre­şedinte al Patronatului Socie­tă­ţilor din Construcţii (PSC).

Ritmul de deschideri de autostrăzi a accelerat abia în 2011, an în care au fost atribuite astfel de contracte pentru construcţia a câteva sute de kilometri şi pe Coridorul IV paneuropean. Anul trecut au fost deschişi circulaţiei aproximativ 70 km de autostrăzi, cel mai notabil proiect fiind Arad-Timişoara, şosea ce a fost deschisă traficului fără a fi însă finalizată complet, ceea ce a dus şi la apariţia unor fisuri în asfalt după doar jumătate de an de la inaugurare. Anul aces­ta a fost cel mai bogat de după Revoluţie la capitolul inaugurări de autostrăzi. Astfel, dacă în vară a fost deschisă circulaţia pe mai mult de 100 km, pe rutele Bucureşti-Ploieşti, Cernavodă-Medgidia-Con­stanţa şi varianta de ocolire a Constanţei, în toamnă a fost inaugurat un tronson de 9,5 km din Timişoara-Lugoj. CNADNR promitea recent că până la finalul anului va mai finaliza complet şi autostrada Cernavodă-Medgidia (19,5 km), care în vară a fost deschisă traficului doar la o bandă pe fiecare sens de mers. Totodată, traficul ar urma să fie deschis şi pe autostrada Deva-Orăştie (32,5 km), a cărei construcţie a demarat la începutul lui 2011.    Citiţi mai departe pe zf.ro

............................................................................

Suntem un grup de entuziasti, majoritatea voluntari, care consideră că

presa nu este doar o ”gura de iad”

iar libertatea de exprimare NU este libertatea de a minți ci

LIBERTATEA DE A AFLA SI A SPUNE CAT MAI MULT ȘI MAI DES ADEVARUL.

Cei care controleaza presa

(intrega presa se afla in mana unor particulari cu conexiuni aproape clare)

urmaresc sa genereze agitatie, violenta, sa faca publicitate sexualitatii desantate si practicilor sexuale deviante, sa glorifice lipsa de educatie,

sa afecteze pacea fireasca intre cetatenii romani de etnie romana si cei de etnie maghiara,

sa foloseasca minoritatile etnice si sexuale pentru a discrimina majoritatea si a o controla.

Toate acestea se desfasoara conform unui plan intocmit cu precizie si pe care chiar și unii masoni, scarbiti de mizeria care erau pusi sa o faca de catre superiorii masoni, l-au deconspirat.

Ce putem face? Sa ne informam corect, sa fim prietenii si binevoitori unii cu altii, sa ne educam si sa ne unim pentru a face binele.

Cel mai bun ajutor pe care il puteti oferi este

share pe facebook,

înscriere în lista de prieteni,

like pe pagina noastră rostirea și

răspândirea orice prin mijloace proprii a acestor informații !

............................................................................ .